Личный кабинет
Регистрация
Корзина

Велосипед Scott Contessa Scale RC 900 (2018)

Велосипед Scott Contessa Scale RC 900 (2018)
The SCOTT Contessa Scale RC 900's HMX Carbon Fiber Frame is one of the lightest hardtail frames on the market. The RC comes fully equipped with a Rock Shox SID RL fork, along with our RideLoc technology to allow for three travel settings to always optimize your ride. This bike is as race ready as it gets.

Артикул: 265376
Год выпуска: 2018

307930 руб.


Размеры

S

M

L


Технические характеристики

Рама
Scale RC Carbon / IMP technology / HMX
1x optimized / BB92 / SW dropouts for Boost 148x12mm
SDS2 advanced Shock & Standing Damping System
ICCR Cable routing
Вилка
Rock Shox SID RL Air
Charger Damper with low Speed adj.
100mm travel
15x110mm Maxle Stealth / Tapered steerer / Lockout / Reb. Adj.
Дистанционная система
SCOTT RideLoc Technology / below bar remote
2 modes / integ. Grip clamp
Рулевая колонка
Syncros FL2.0 Drop in / Tapered 1.5" - 1 1/8"
bearing diameter size 42mm and 52mm
Задний переключатель
Sram X01 / Eagle 12 Speed
Передний переключатель
SCOTT Chainguide
Шифтеры
Sram GX Trigger
Тормоза
Sram Level TL Disc / tool free reach adj
180/F and 160/Rmm Centerline Rotor
Система
Sram X1 Carbon Eagle GXP Boost PF
QF 168 / 30T
Каретка
SRAM GXP PF integrated / shell 41x92mm
Руль
Syncros FL1.5 T-Bar / Alloy 7050 D.B.
T shape Flat / 9° / 700mm
Syncros Pro lock-on grips
Вынос
Syncros XR1.5 -8°
Integrated Spacer & Top Cup
2014 Alloy / 31.8mm / 1 1/8"
Подседельный штырь
Syncros FL1.5 / 10mm offset
31.6 x 350mm
Седло
Syncros FL1.5 Women / Titanium rails
Пара колес
Syncros XR2.0 6 Bolt
F: 15x110mm, R: 12 x 148mm Boost
25mm Tubless ready rim 28H / XD / DT RWS
Цепь
Sram CN GX Eagle
Кассета
Sram GX / XG1275 / 10-50 T
Покрышки
Maxxis Aspen / 2.25 / 120TPI Kevlar Bead
TR Tubeless Ready / EXO / 3C maxx speed
Примерная масса (кг)
10.30
Примерная масса (фунты)
22.71

Геометрия

Велосипед Scott Contessa Scale RC 900 - Геометрия
# Параметр S M L
0 trail 83,9 мм 83,9 мм 83,9 мм
A head tube angle 69,5 ° 69,5 ° 69,5 °
B head tube length 95 мм 100 мм 115 мм
C top tube horizontal 575 мм 600 мм 625 мм
D standover height 743 мм 774 мм 800 мм
E BB offset -58 мм -58 мм -58 мм
F BB height 312 мм 312 мм 312 мм
G wheel base 1076,4 мм 1101,8 мм 1127,9 мм
H BB center to toptube center 325 мм 375 мм 415 мм
I BB center to top of seattube 390 мм 440 мм 480 мм
J seat angle 73,6 ° 73,6 ° 73,6 °
K chainstay 425 мм 425 мм 425 мм
L reach 398,7 мм 422,3 мм 443,2 мм
M stack 599 мм 603,6 мм 617,7 мм
N stem length 60 мм 70 мм 80 мм

Технологии

Колёса 29 дюймов

Лучший накат - это из самых важных элементов, когда речь идет от 29" колесах. Большие колеса отлично подходят для передвижения по корневым и каменным трейлам, существенно облегчая передвижения по такого типа трассам. Улучшенные свойства сцепления с поверхностью является ключевым фактором больших колес по сравнению с 26", поскольку площадь покрышки, соприкасающейся с поверхностью, гораздо больше.

• Лучший накат
• Большая инерционность
• Максимальная площадь сцепления
• Лучшая стабильность на простых трейлах
• Ниже стрессовое воздействия на подвеску
• Прекрасно подходят для рам большого размера
• Лучшая стабильность на длинных трейлах

HMX Carbon Fiber

На протяжении многих лет фирма Scott использует проверенное карбоновое волокно HMX во всех композитных хай-энд моделях. Это новое волокно, которое производится эксклюзивно для SCOTT, на 20% повышает жесткость и применяется в тех узлах рамы, где это необходимо. Волокно HMX позволяет снизить вес и улучшить характеристики жесткости. Конструкция NET (Naked External Tubeset) исключает ненужный косметический слой карбона на раме, существенно снижая вес велосипеда.

BOOST Technology

Boost is a hub and drivetrain standard developed by SRAM. Boost is built around a wider rear and front hub and enables stiffer wheels due to a widerspoke bracing angle. Boost 148 rear hubs move each flange of the rear hub three millimeters wider.

Evo-Lap technology

With the proper selection of materials, eighty percent of the work to create a frame is done. But the remaining twenty percent requires most of our efforts. For this reason, our choice of the most advanced carbon fibers in the market is followed by intensive use of specific tools, like FEA(finite element analysis) software, to map out the carbon lay-up.

SW Dropouts

On the new Scale we’ve redesigned all the parts that can give us significant benefits in terms of performance and functionality. On the previous model the support of the dropout was a bulky additional part molded to the carbon chain stay. The new dropouts are designed to be integrated on the thru-axle system thanks to a hollow tubular design that allows a simple and light weight structure. Available for SRAM and Shimano DM derailleurs, this dropout increases the stiffnessand avoids damage to the frame in case of impacts on the rear derailleur.

ICCR Cable routing

On the new Scale and Spark, to provide a clean look and a functional solution for all the different control cable standards on the market, cable routing is fully internal and designed for full length cable housing.

SDS2 Shock Damping System

Racers will attest that ride comfort is an essential element of performance. During the development of a hardtail frame, it is essential to distinguish the areas of the frame optimized for comfort from the ones more related to the stiffness. Many brands in the market offer different solutions to improve those aspects but most of them are limited only to a component or a specific area of the frame. With SCOTT SDS2 technology we go beyond this approach, reinventing the concept of comfort on hardtail frames without adding additional parts or sacrificing pedaling stiffness.